+34 665 31 64 88

CONVIDATS/ES A DIALOGAR

Alfredo cohen

Alfredo cohen

elParlante

Comunicador Social i Periodista. Màster en Documental Creatiu per la Universitat Autònoma de Barcelona i PhD en Comunicació per la Universitat Pompeu Fabra. Professor convidat de la UPF de Barcelona i la Universidad del Norte, de Colòmbia, entre d’altres. Dissenyador i coordinador de projectes educomunicatius. És el fundador i coordinador general d’elParlante des de 2009.

L’Alfredo, director d’aquesta formació, és el conductor dels diferents diàlegs.

Diàlegs des de la teoria

JAIR VEGA - Universidad del Norte

JAIR VEGA - Universidad del Norte

L’educomunicació com a espai per a l’apoderament

És sociòleg, amb màster en Comunicació i candidat a PhD. Professor del Departament de Comunicació Social i investigador del Grup de Recerca en Comunicació, Cultura i Canvi Social PBX de la Universidad del Norte (Colòmbia). El seu exercici investigador el desenvolupa en el camp de comunicació, desenvolupament i canvi social i de manera específica en comunicació i ciutadania i comunicació i salut. És consultor en aquest camp amb institucions socials, tant estatals com de cooperació internacional.

Amb en Jair parlem de la comunicació com a procés, sobre els orígens teòrics de l’educomunicació i les possibilitats d’aquesta per al desenvolupament de ciutadania i especialment de salut pública i comunitària en temps pandèmics.

ÁNGEL BARBAS - Universidad Nacional de Educación a Distancia

ÁNGEL BARBAS - Universidad Nacional de Educación a Distancia

L´educomunicació té una funció transformadora

És professor de Departament de Teoria de l’Educació i Pedagogia Social de la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), on imparteix assignatures de grau i postgrau. És Doctor en Comunicació i Educació per la UNED, amb premi extraordinari, i Graduat en Educació Social per la Universidad de Extremadura. Al llarg de la seva trajectòria acadèmica ha estat becari de l’EEES, de la Càtedra UNESCO d’Educació a Distància i personal investigador en formació (FPI) de la UNED. És membre fundador de la Red de Investigación en Comunicación Comunitaria, Alternativa y Participativa (RICCAP).

L’Àngel, en la seva xerrada, ens ajuda a definir l’educomunicació i ens convida a tornar a pensar-la tant en l’àmbit formal com en les dinàmiques que desenvolupen els moviments socials en entorns presencials i virtuals.

JOAN FERRÉS I PRATS - Doctor en Ciències de la Informació

JOAN FERRÉS I PRATS - Doctor en Ciències de la Informació

Sense emoció, no hi ha educomunicació

Ha estat professor d’ensenyament secundari i professor durant molts anys en els Estudis de Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Especialista en Comunicació Audiovisual i Educació, treballa de manera preferent en els àmbits de la competència mediàtica, específicament en la relació entre competència mediàtica i competència emocional i en la recerca d’un nou estil en la comunicació educativa i cultural. Entre les seves últimes publicacions destaquen L’educació com a indústria del desig. Un nou estil comunicatiu (Gedisa, 2008) i Les pantalles i el cervell emocional (Gedisa, 2014). Ha estat investigador principal en diverses investigacions sobre el grau de competència mediàtica d’Espanya.

En el diàleg amb en Joan, comprendrem millor la importància de les emocions en les relacions i tensions entre el món educatiu i comunicatiu. Analitzant els reptes que plantegen les realitats actuals per a les escoles i mestres.

MANUEL CHAPARRO - Universidad de Málaga

MANUEL CHAPARRO - Universidad de Málaga

Educomunicació contra la desinformació

Periodista i Doctor en Ciències de la Comunicació per la Universidad Complutense de Madrid. Catedràtic de Periodisme de la Facultat de Comunicació de la Universidad de Málaga, de la qual ha estat vicedegà (2002-2016). Director del grup Laboratorio de Comunicación y Cultura (COM-Andalucía), director de la xarxa EMA-RTV i del servei de programes Onda Local d’Andalusia. És membre de la Red Europea de Investigadores IREN. Les seves línies d’investigació són: conflictes de la comunicació i el desenvolupament, polítiques públiques, cooperació internacional, mitjans alternatius i de proximitat, ràdio i televisió.

Amb en Manuel dialoguem sobre la crisi eco-social que travessa la humanitat i el paper que estan jugant els mitjans d’informació massiva, així com el paper que ha d’assumir la comunicació més alternativa i específicament l’educomunicació.

MÒNICA FIGUERAS - Universitat Pompeu Fabra

MÒNICA FIGUERAS - Universitat Pompeu Fabra

Joventut, imaginaris i educomunicació

Doctora en periodisme per la Universitat Pompeu Fabra i llicenciada en Sociologia i en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Treballa des de 1998 en el Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra on imparteix assignatures de periodisme i de sociologia del consum i de la joventut en estudis de grau i màster. Coordina el mòdul de comunicació del Màster Interuniversitari en Joventut i Societat (Universitat de Girona).

Amb la Mònica parlarem sobre la imatge dels i les joves en els mitjans, sobre el significat que elles i ells atorguen al consum mediàtic i sobre com, des de la universitat, es concep i s’investiga sobre la relació entre educació, comunicació i participació.

ANDREA LAFAURIE - Universidad del Norte

ANDREA LAFAURIE - Universidad del Norte

Comunicació més enllà del que és instrumental

Comunicadora social i periodista de la Universidad del Norte (Colòmbia). Doctora en continguts de la comunicació en l’era digital de la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment, és docent i investigadora del Instituto de Estudios en Educación (IESE) de la Universidad del NOrte i investigadora del grup de recerca Informàtica Educativa.

Amb l’Andrea parlem sobre la interactivitat en l’oferta de continguts infantils cross-media en el cas de Super3, sobre les possibilitats de l’educomunicació per al treball amb la infància i sobre la urgència d’incorporar la comunicació a les facultats de pedagogia i educació.

Isabel Lema - RICCAP

Isabel Lema - RICCAP

Els mitjans comunitaris són espais educomunicatius

Investigadora en el Grupo de Investigación Persona-Ambiente de la Universidad de A Coruña i membre del consell de coordinació de CUAC FM, la ràdio comunitària de la Corunya. La seva recerca se centra en l’anàlisi dels processos d’innovació social i transicions sostenibles. Ha estudiat el paper dels mitjans de comunicació com a educadors socials, ha publicat en revistes d’impacte com Comunicar i és autora de capítols de llibres d’àmbit internacional.

Amb la Isabel parlem sobre les pràctiques educomunicatives dels joves, especialment en el tercer sector de la comunicació a Espanya. També vam explorar les relacions necessàries i urgents entre comunicació i medi ambient.

RAFAEL CRESPO - CEAi

RAFAEL CRESPO - CEAi

L’educomunicació política i comunitària per a la interculturalitat

Historiador i antropòleg. Ha treballat les relacions interculturals a les societats de l’Àfrica Negra i d’Europa analitzant i promovent actuacions cap a la gestió de les migracions, plans de convivència, estratègies antirumors o el codesenvolupament tant des de l’àmbit associatiu com les administracions públiques. En les seves múltiples formacions incideix en els factors de discriminació i exclusió, així com en els de resistència i alternatives a l’opressió. Actualment, és el secretari general del Centre d’Estudis Africans i Interculturals de Barcelona.

En la seva entrevista el Rafa ens parla de la necessitat d’incorporar de manera estratègica l’educomunicació en l’acció comunitària i en les polítiques públiques dels nostres municipis.

Carme Mayugo - Teleduca

Carme Mayugo - Teleduca

Educomunicació i la competència comunicativa

Experiodista i educomunicadora, PhD en Comunicació i comunicació comunitària per la USC i màster en Comunicació i Educació per la UAB. Investigadora del grup CIDACOM-Cidadanía e Comunicación (USC), i integrant de REAL_CODE (Xarxa Europa Amèrica Llatina de Comunicació i Desenvolupament). Professora convidada a la UNEMI (Equador), la USC, la UMA, la UC3M, la UVIC, la URL i la UCM. Cofundadora i coordinadora de Teleduca. Educació i Comunicació SCP des de 1996, especialitzada en el disseny i la implementació de projectes educomunicatius de dinamització comunitària. Coneix a fons moltes experiències d’educomunicació i comunicació comunitària a Europa i Amèrica.

Amb la Carme intentem concretar de què parlem i de què no quan parlem d’educomunicació, així com d’on ve i per a què serveix la comunicació comunitària.

Judith Muñoz - Doctora en Sociologia

Judith Muñoz - Doctora en Sociologia

Educomunicació i Justícia Global

És doctora en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Llicenciada en Treball Social per la Universitat Catòlica de Valparaíso-Chile i postgraduada en estudis de Gènere i Polítiques Públiques per la Universitat de Xile. Professora i investigadora postdoctoral a la facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona (UB), Les seves línies d’investigació se centren en els estudis de gènere, les desigualtats i l’Educació per a la Justícia Global. Col·labora amb diferents organitzacions de cooperació internacional, pau i drets humans que busquen desenvolupar processos d’educació transformadora i canvi social.

Amb la Judith aclarim conceptes mentre parlem de les relacions entre educomunicació, educació per al desenvolupament, ecofeminisme i justícia global.

Omar Rincón - Universidad de los Andes

Omar Rincón - Universidad de los Andes

La millor educomunicació ha d’arribar

Professor titular de la Universidad de los Andes (Colòmbia). Doctor en Ciències Humanes i Socials de la Universidad Nacional de Colombia. Crític de TV de El Tiempo. Assagista i consultor de la revista digital 070. Projecte artístic actual: Narcolombia.com. Projecte periodístic actual: El mejor periodismo está por venir.

Amb l’Omar parlem de la millor educomunicació, la que està per venir.

Alejandro Barranquero - Doctor en Periodisme

Alejandro Barranquero - Doctor en Periodisme

Educomunicació, acadèmia i mitjans comunitaris

Professor Titular al Departament de Comunicació de la Universidad Carlos III de Madrid. Doctor en Periodisme per la Universidad de Málaga i Especialista en Comunicació i Gestió Política i en Materialisme Històric i Teoria Crítica per la Universidad Complutense, ha format part de l’equip d’investigació d’una desena d’i+d i actualment codirigeix el projecte “Sostenibilidad del tercer sector de la comunicación” (SOSCOM). Membre fundador de la xarxa RICCAP i del grup de recerca MDCS, els seus interessos acadèmics s’orienten a la investigació sobre comunicació i moviments socials, mitjans comunitaris i ciutadans, comunicació educativa i mediambiental, i perspectives crítiques sobre periodisme, justícia i drets humans.

Amb l’Alejandro parlem sobre les perspectives acadèmiques de l’educació-comunicació. Traçant mapes conceptuals de l’educació mediàtica a la comunicació comunitària.

Liliana Arroyo - Doctor en Sociologia i investigadora a ESADE

Liliana Arroyo - Doctor en Sociologia i investigadora a ESADE

Educomunicació per a la transformació digital

És experta en transformació digital i impacte social. Ha participat com a membre de l’equip investigador en diversos projectes de diferents àrees de la sociologia, amb l’objectiu comú de comprendre fenòmens socials i canvis importants en l’esfera col·lectiva. Actualment investiga quin impacte social tenen les eines digitals en la manera de fer, de sentir i de relacionar-nos. Escriu en els diaris Ara i El Periódico, entre d’altres, i ha participat en programes de RAC1 i TV3. Recentment va publicar el seu primer llibre, titulat Tú no eres tu selfi. 9 secretos digitales que todo el mundo vive pero nadie cuenta (Editorial Milenio, 2020). Participa regularment en espais no acadèmics per a la transferència del coneixement.

Com pot ajudar l’educomunicació a la transformació digital? Amb la Liliana parlem sobre la transformació digital, sobre la rapidesa amb què es transforma la tecnologia. Com afecta la bretxa digital a les persones grans i la privacitat a les xarxes socials i a internet.

Gabriel Kaplún - Comunicador i professor

Gabriel Kaplún - Comunicador i professor

La comunicació alternativa, popular i comunitària

Gabriel Kaplún és comunicador, máster en Educació i doctor en Estudis Culturals Llatinoamericans. Docent i investigador de la Universitat de la República (Uruguai). Va ser director de la llicenciatura i de l’Institut de Comunicació (2008-2015) i president de l’Associació Llatinoamericana d’Investigadors de la Comunicació. Actualment, coordina el Grup de recerca AlterMedia (Alternatives Mediàtiques) i l’Observatori de les Professions de la Comunicació.

Amb el Gabriel parlem d’un gran referent de l’educomunicació, el seu pare: Mario Kaplún, també sobre què és el comunicador popular i la figura de la universitat amb relació als nous comunicadors.

Diàlegs des del terreny

CAROLINA ASTUDILLO - QSL

CAROLINA ASTUDILLO - QSL

Educomunciació interseccional i psicologia social

Psicòloga amb postgrau en intervenció terapèutica cognitiu social i mediació familiar i comunitària. Experta en interculturalitat, perspectiva de gènere i educació des de les arts. Ha treballat per a l’Ajuntament de Barcelona i per a diverses administracions públiques des del Departament d’Interculturalitat i Gènere de QSL, Serveis Culturals. Fa part de l’Associació ConArte Internacional (UdG) i coordina el Col·lectiu i+.

Amb la Carol parlem de les aportacions que pot fer l’educomunicació a projectes d’intervenció amb perspectiva interseccional, tant en iniciatives comunitàries com en les polítiques públiques.

Leticia Pimpan - elParlante

Leticia Pimpan - elParlante

La cohesió social a l’educomunicació

Especialista en Teatre d’intervenció social i dinamitzadora comunitària. Va estudiar Arts Escèniques a Buenos Aires, es va formar com a terapeuta a l’Institut Gestalt i, actualment, cursa estudis de Psicologia a la Universitat Oberta de Catalunya. Treballa amb joves, adults, grups de dones i gent gran. Des de 2005 utilitza el teatre com a eina d’implicació social i educativa.

En la seva entrevista, la Leticia ens explica com cohesionar grups diversos per emprendre un projecte de cocreació. Exposa èxits i dificultats en la coordinació de diverses iniciatives amb joves i gent gran.

FLORENCIA BRIZUELA - PhD en Dret i Ciències Polítiques

FLORENCIA BRIZUELA - PhD en Dret i Ciències Polítiques

Interseccionalitat i educomunicació a les aules de classe

És doctora en Dret i Ciències Polítiques per la Universitat de Barcelona. Va cursar estudis de Màster en Ciutadania i Drets Humans i Màster en Estudis Internacionals a la Universitat de Barcelona. Les seves línies d’investigació són els drets humans, feminismes, antiracisme i drets de les dones. Imparteix formacions, tallers i seminaris sobre feminismes, interculturalitat, antiracisme i interseccionalitat.

La Flor ens parla de les interseccions entre educomunicació, interculturalitat i gènere, així com les trobades crítiques entre l’acadèmia, la intervenció social i els activismes. Ens ensenya a més projectes realitzats en l’educació formal.

MARÍA RÍOS - En Palabras

MARÍA RÍOS - En Palabras

Educomunicació i cocreació literària

Editora. Llicenciada en Literatura de la Universidad de los Andes i Màster en Edició de la UPF. Especialitzada en creació, traducció i correcció de textos. Escriptora i/o editora dels llibres Mi viaje, (Acnur, 2017), Las voces del bosque (Clickarte, 2016), La Aldea (El Espectador, 2016) Conferencia de los pájaros (Clickarte, 2013), del taller “Ponte en los zapatos” (“Objetos por la paz”, Clickarte, 2017), i de la metodologia pedagògica “Pazalobien” (Fundación Mi Sangre, 2014). És coordinadora de projectes a Connectats.

En la conversa amb la María vam parlar de la possibilitat de la literatura i l’edició col·laborativa en la creació de ciutadanies actives.

AÏDA TORRENT - Camille Zonca

AÏDA TORRENT - Camille Zonca

Joves, sexualitat i nous formats audiovisuals

Sòcia, realitzadora i directora de fotografia a la productora audiovisual Camille Zonca a Barcelona en la qual es creen sèries documentals per a TV, programes divulgatius, vídeos promocionals, formacions en línia i videoclips, entre altres treballs.

En la seva entrevista, l’Aïda reflexiona sobre Oh My Goig, programa de televisió juvenil realitzat per Betevé durant 4 temporades i que, amb metodologies participatives, permet crear un espai de confiança perquè joves diversos expressin les seves emocions i es qüestionin mites i estereotips sobre la diversitat de gènere i la sexualitat.

PATRICIA RENDÓN - Vokaribe

PATRICIA RENDÓN - Vokaribe

La ràdio comunitària com a espai d’educomunicació

Patricia és comunicadora social i periodista, especialitzada en el disseny i gestió de projectes relacionats amb la sostenibilitat social i financera de la ràdio comunitària. Cofundadora de l’Associació de Radiodifusió Comunitària Vokaribe (1994), ha acompanyat des de llavors el procés de construcció i promoció de Vokaribe Radio.

Amb la Patricia parlem sobre Vokaribe, una ràdio comunitària amb més de 20 anys de tradició treballant l’educació, la comunicació i l’apoderament de les comunitats des del sentit glocal.

SILVIA CEPERO - Càmeres i Acció

SILVIA CEPERO - Càmeres i Acció

El vídeo participatiu per a la transformació social

És llicenciada en ciències de la comunicació i ha fet diversos cursos d’anàlisi crítica del discurs, de documental, de gènere i transformació social a través de la dansa i el teatre. Interessada en la funció social de la comunicació i està formada en el treball de processos. Cofundadora de Càmeres i Acció, associació que treballa la tècnica audiovisual i el periodisme social com a eines d’intervenció. Ha format part de mitjans de comunicació comunitaris i independents com a periodista, realitzadora i editora. Ha codirigit diferents documentals “Virus” (25 ‘-2013) sobre la problemàtica hipotecària a Barcelona, “Rap en la Trajana” (30’ – 2014) i “Retratos sin techo” (90 ‘- 2014).

Amb la Silvia hem parlat de la creació de documentals participatius, del que pot aportar el treball de processos i del potencial de la imatge per apropar-nos a temàtiques socials complexes.

ALIRIO GONZALEZ - Escuela Audiovisual Infantil de Belén de los Andaquíes

ALIRIO GONZALEZ - Escuela Audiovisual Infantil de Belén de los Andaquíes

Educomunicació, ciutadania i naturalesa

Realitzador audiovisual, músic, pacifista, anarquista. Alirio viu i treballa a Belén de los Andaquíes (Sud de Colòmbia), on va dissenyar i posar en funcionament un laboratori de comunicació que el 1994 va iniciar amb una ràdio comunitària i que el 2005 va continuar amb l’experiència Escuela Audiovisual Infantil. Una experiència única que s’ha convertit en un símbol de la comunicació participativa al seu país.

Amb l’Alirio parlem de comunicació, pau i territori, de les possibilitats de l’educomunicació de base, participativa i comunitària, per a la reconstrucció del teixit social i la reconnexió amb la natura.

MARTA JUNCO - Teleduca

MARTA JUNCO - Teleduca

Educomunicació a l’educació formal

Nascuda a Las Palmas de Gran Canària, viu a Barcelona des de 2010 on va cursar el Màster en Comunicació i Producció Cultural, Màster en Intervenció Social en Àrees desfavorides i el Seminari en Educomunicació Glocal l’any 2017. Des de 2012 treballa dissenyant projectes, i fent tasques de comunicació i producció en projectes culturals de la ciutat. Ha estat vinculada a diversos moviments socials de la ciutat, fent activisme també des de l’art amb projectes com Krasnyi Collective (col·lectiu de comunicadors amb l’objectiu de documentar lluites i formes de resistència). Des d’abril de 2018 treballa com educomunicadora a Teleduca, Educació i Comunicació, fent tasques de coordinació, disseny i comunicació de projectes, dinamització comunitària i impartint tallers educomunicatius.

Amb la Marta parlem dels diferents projectes en què està involucrada i especialment de l’Escoleta de Cinema i sobre cultura comunitària en aquests temps pandèmics.

VERÓNICA BOGGIO - Dinamo

VERÓNICA BOGGIO - Dinamo

Etnografia i educomunicació amb comunitats indígenes

Antropòloga visual amb àmplia experiència en investigació etnogràfica. La seva pràctica és netament interdisciplinària, la qual parteix no solament de l’exploració i investigació de temes relacionats a l’educació, l’Amazònia, les arts i la comunicació sinó també d’una visió aplicada des de la producció visual i sonora en projectes relacionats al patrimoni cultural immaterial, el vídeo participatiu, el documental i els mitjans interactius. Fundadora de l’associació cultural Dinamo, Conceptes Culturals. Actualment, comparteix aquesta línia de treball amb la docència universitària i la facilitació de tallers.

La Verónica ens explica els projectes que ha realitzat amb indígenes a l’Amazones peruà i els paisatges sonors realitzats durant el confinament per la crisi de la Covid-19, entre d’altres.

JOEL ÁLVAREZ - Especialista en teatre comunitari

JOEL ÁLVAREZ - Especialista en teatre comunitari

El teatre comunitari com a eina educomunicativa

Format en Interpretació i Direcció Teatral, Producció i Gestió Cultural i en Teatre Social i de les Oprimides, ha acompanyat desenes de processos de creació escènica en l’educació formal i no formal des de 2002. Especialitzat en l’acompanyament a grups amb realitats diverses i facilitar la creació a partir de les necessitats i realitats dels grups. Combina la tasca artística i de facilitador amb la producció de projectes d’art comunitari, l’organització de jornades i la gestió d’organitzacions sense ànim de lucre.

A partir de reflexions sobre els seus propis treballs, el Joel ens presenta el teatre comunitari com a estratègia educomunicativa.

ALEJANDRO ÁNGEL - #NarrarElFuturo

ALEJANDRO ÁNGEL - #NarrarElFuturo

La innovació audiovisual al servei de l’educomunicació

Director i Productor de Cinema, TV i Nous Mitjans. La seva formació és com Periodista i comunicador social amb èmfasi en Producció de Mitjans i Màster en Disseny i Realització de Programes i Formats de Televisió. Cursa el doctorat en Comunicació de la Universitat Nacional de La Plata. És Productor Executiu de la casa productora “Armadillo: New Media & Films”, Director de #NarrarElFuturo: Festival de Cinema Creative Commons & New Media Bogotà i Professor Associat del Programa de Cinema i TV de la Universitat de Bogotà Jorge Tadeo Lozano.

A partir d’una anàlisi crítica sobre la innovació tecnològica en audiovisual, l’Alejandro ens fa reflexionar sobre com tots/es estem cridats/des a experimentar amb els nous mitjans.

DAYON MOIZ - Comuna Socialista Altos de Lídice

DAYON MOIZ - Comuna Socialista Altos de Lídice

Educomunciació amb nens/es de Venezuela

Periodista, investigadora social i presentadora de TV. Creadora del projecte de formació de reporters infantils de la Comuna Socialista Altos de Lídice en 2019 a Caracas, Veneçuela. Experiència de comunicació feta pels nens i nenes de la comuna, que demostra el procés d’organització popular en què estan immersos. “Aquí els nens fem les notícies” és el lema d’aquest projecte doblement reconegut pel Premi Nacional de Periodisme Simón Bolívar Alternativo 2019 i 2021.

Amb la Dayon parlem educomunicació amb nens/es fotoperiodistes en la Comuna Socialista Altos de Lídice, de Caracas, Veneçuela.

JOSEP Mª ARAGAY - BASKET BEAT

JOSEP Mª ARAGAY - BASKET BEAT

ARTS COMUNITÀRIES COM A EINES EDUCOMUNICATIVES

Integrador Social, Educador Social i Musicoterapeuta especialitzat en l’ús de les arts. Actualment creador i responsable del projecte Basket Beat amb el que ha treballat amb més de 9000 joves en situació de risc d’exclusió social. Professor de Creativitat a la Universitat de Paris-Est Créteil, així com als Màsters de Musicoteràpia i de Mediació Artística de la UB. Integrant del grup de recerca GIAS en “Llenguatges artístics i acció social” de la Facultat Pere Tarrés, compta amb una àmplia participació en congressos internacionals.

Amb en Josep Mª parlem sobre el seu projecte “Basket Beat” amb la que acompanyen a persones en el seu creixement personal, especialment a aquelles amb menys oportunitats, a través de la creació i aprenentatge musical en grup i amb pilotes de bàsquet.

Roger la Puente - La Interferència

Roger la Puente - La Interferència

La cocreació audiovisual i l'activisme

Format amb l’especialitat d’Imatge a Belles Arts, des del 2000 és realitzador autònom i ha fet diversos treballs personals i per encàrrec. Ha treballat principalment a Barcelona, i també a altres ciutats, com Montevideo, Caracas, Barranquilla, Hanzhou o Bissau, realitzant documentals i fent de càmera o muntador per a diferents projectes. El 2010 crea la productora “La Interferència”, on fa videoclips, documentals, treballs per a museus, arts escèniques i alguna publicitat. Ha fet treballs de docuficció com Wa-Ha, Ba sai luo na, i Have a nice day, entre altres. Els darrers anys ha treballat en molts tallers de vídeo participatiu per a elParlante, Mobiolak i elMirador Cultural, molts d’ells centrats a l’adolescència i la immigració.

Amb el Roger parlem sobre què és i com es fa el vídeo participatiu, què li ha aportat la cocreació audiovisual a la seva experiència i sobre alguns projectes que ha dut a terme amb elParlante.

Tens preguntes? Escriu-nos.

Un projecte de:
Amb el suport de:
Amb la col·laboració de:
¡Escríbenos!